De Twitter Breiclub, @tweiclub

Tweien, twaaien, twaken, twuisjessteek en zelfs twantklossen

Ravelry 16/08/2009

Filed under: Interessant — tweiclub @ 8:14 pm

Berichtje van Patricia:

Samenkomen om te breien is leuk, dat weten we al. En dus maak ik maar meteen misbruik van dit blog om een beetje reclame te maken. Ravelry is een website die je kort kan omschrijven als de facebook van de breiers en hakers. Het is een Amerikaans initiatief maar je vindt er ondertussen al ook veel Europese groepen en eentje daarvan zijn de Belgen. Ik vind het vooral handig om ideeën uit te wisselen, patronen te vinden en te zien wat voor wol anderen gebruikt hebben. De site is niet vrij toegankelijk, je moet je aanmelden en het kan een paar dagen duren voor je een login krijgt.

Op zaterdag 5 september organiseren ze voor het eerst een Belgische Ravelry dag, het is een beetje à l’improviste maar zo ontstaan de beste dingen. Van 13-18u worden breiers en hakers in Brussel verwacht, bij mooi weer is de plaats van de afspraak het Warandepark (misschien best iets meebrengen om op te zitten), bij regenweer is dat de Exki in de Ravensteingalerij. Wat heb je nodig? Breinaalden, een haakpen, wat wol, en in geval van mooi weer en als je daar zin in hebt een kleine bijdrage voor de picnick (iets om te drinken of te eten, voor jezelf en één ander persoon maximum). Je hoeft absoluut geen lid te zijn van Ravelry, iedereen is welkom.

Ben je geïnteresseerd, laat het me dan weten. Ik zou om 12.24 de trein in Gent-Sint-Pieters nemen (aankomst Brussel Centraal 13u), afspraak om 12.10-15 in de inkomhal. Ik weet het zijn.

Groeten, patricia

 

1 Responses to “Ravelry”

  1. Els Haers Says:

    Kan je me even uitleggen hoe ik me moet aanmelden. Ik heb al een account aangemaakt via wordpress. Is dat voldoende?

    Els


Plaats een reactie